Content marketing, czyli sztuka komunikacji z odbiorcami. Dlaczego warto budować swoje audytorium?

Zapraszamy serdecznie do przeczytania artykułu Alicji Ciemińskiej pt.: „Content marketing, czyli sztuka komunikacji z odbiorcami. Dlaczego warto budować swoje audytorium?”.

Obszary specjalizacji Autorki: Content Marketing | PR | Copywritng | Social Media | Badania społeczne | Kompetencje cyfrowe | Kultura | Literatura | Nauki społeczne |

Content marketing to inaczej marketing treści, którego celem jest budowanie długotrwałej relacji z odbiorcą (klientem). Aby zapracować sobie na jego zaufanie i przywiązanie należy zadbać o dostarczanie wartościowych i potrzebnych z jego punktu widzenia treści. Poprzez “treść” rozumiem angażującą i merytoryczną publikację zawartą nie tylko w artykule czy blogu. W równym stopniu istotne będą także webinary, podcasty, prezentacje, case studies, infografiki, audiobooki, czy GIFy i wiele innych narzędzi. Ważne jest, by dostosować formę do profilu swojej działalności. 

Pierwszą korzyść, na jaką firmy mogą liczyć z wdrożenia strategii content marketingowej jest przyciągnięcie uwagi, a w dalszej perspektywie zaangażowanie odbiorców. Inwestycja w atencję użytkowników pozwala ze sporadycznego gościa uczynić lojalnego i zaangażowanego klienta. Zwiększa to ruch na stronie oraz prawdopodobieństwo, że odwiedzający witrynę zakupi oferowane na niej towary lub usługi.

Po drugie, nic tak nie buduje statusu marki jako eksperta jak dostarczanie użytecznej i interesującej treści w danej dziedzinie. Pozwala to wyróżnić się na tle konkurencji i umocnić pozycję firmy na rynku poprzez budowę zaufania odbiorcy. Jeśli treści okażą się przydatne i angażujące, użytkownicy będą do nich wracać traktując je jako wiarygodne źródło wiedzy. 

Ciekawe posty czy webinary, merytoryczne infografiki czy angażujące podcasty, z których odbiorcy mogą dowiedzieć się więcej na temat działalności firmy powodują, że dystans pomiędzy nimi a oferowanymi usługami lub towarami ulega znacznemu skróceniu. Nie oznacza to, że publikowane treści powinny zawierać bezpośrednią prezentację oferty firmy, a jedynie poruszać tematykę, wokół której skupia się działalność przedsiębiorstwa czy instytucji. 

Czwartym, niezmiernie mocnym argumentem, jest optymalizacja strony internetowej pod działanie wyszukiwarek, czyli SEO. Żadna reklama displeyowa nie przyciągnie tylu dopasowanych i zdecydowanych odbiorców, co ruch organiczny, który swoje źródło ma właśnie w wyszukiwaniach. Poprzez odpowiedni dobór słów kluczowych płynnie i naturalnie wplecionych w dostarczany content, wyszukiwarki lepiej “rozumieją” działalność oraz ofertę firmy wyświetlając ją odpowiednio sprofilowanej grupie docelowej. 

Ostatni argument nie dotyczy klientów oraz wymiernych korzyści materialnych, ale w całym zestawieniu pełni również bardzo ważną funkcję. Content marketing bowiem, może okazać się świetnym narzędziem do integracji pracowników z różnych działów. Pozwala wykorzystać rozmaite kompetencje i umiejętności pracowników w celu stworzenia wspólnej, jeszcze bardziej angażującej i eksperckiej treści. 

Tworząc strategię content marketingową należy pamiętać, by publikowane treści tworzone były w myśl zasad eksperckości, autorytatywności oraz wiarygodności, a także o tym, że klient, który sam odnalazł firmę jest statystycznie bardziej chętny i zdecydowany na zakup, niż klient, który został odnaleziony. 

Autorka artykułu: Alicja Ciemińska

Alicja Ciemińska – o swojej pracy: „Moją przygodę z marketingiem rozpoczęłam w wieku 20 lat. Od tamtego czasu zdobyłam doświadczenie w tym obszarze, zarówno w prywatnych firmach, jak i w instytucji publicznej. Obecnie prowadzę własną działalność gospodarczą, w ramach której  zajmuję się przygotowywaniem i wdrażaniem strategii content marketingowej, optymalizacją kampanii przy użyciu Google Ads i Facebook Ads oraz prowadzeniem kont firmowych na portalach społecznościowych. Moją pasją jest pisanie. Interesuje się naukami społecznymi, nowymi technologiami oraz zagadnieniami związanymi z rewolucją cyfrową, kulturą, literaturą oraz aranżacją wnętrz”.

Link do strony Autorki na profilu linkedin.com: Alicja Ciemińska | LinkedIn